Acadèmia de reforç, cada vegada més presents en el nostre dia a dia.

Taula de continguts

El reforç escolar és l’activitat complementària que té com a finalitat aprofundir i repassar tots aquells coneixements adquirits a les aules. Gràcies a l’ajuda d’un professor/a es resolen tots els dubtes de la matèria impartida, s’ajuda a comprendre millor el temari, es faciliten tècniques d’estudi i, en definitiva, milloren els resultats i el progrés acadèmic.

A vegades, és difícil que tant els pares com els seus propis fills vegin que necessiten fer classes de reforç degut a diferents factors. El principal motiu de no fer el pas per a fer repàs és perquè, encara avui en dia, està mal vist que algú en faci. Això és degut al fet que la gent pensa que és perquè no té suficients capacitats per seguir la classe o aprovar una assignatura.

Fa molt de temps es va demostrar que és totalment fals. La gran majoria de casos quan un nen ha de fer reforç és perquè necessita trobar la motivació per tirar endavant amb l’assignatura o perquè està aplicant unes tècniques d’estudi incorrectes. Per tant, fer reforç escolar per a molts nens els hi serveix per afrontar i tenir majors facilitats a l’hora d’afrontar una assignatura i poder superar la matèria de forma efectiva.

Com podem detectar que els nostres fills necessiten fer classes de reforç en una acadèmia o classes particulars?

A mesura que va avançant el curs, els nens i nenes tenen dificultats en l’aprenentatge en determinades matèries, en arribar a complir tots els seus deures, assolir una bona concentració a l’estudi… Però solem posar el crit al cel en el moment en què veiem un suspens o, encara pitjor, quan no han passat una o diverses assignatures.

Llavors quan arriba el moment que han suspès alguna/es assignatura/es ja pensem que apuntar-lo en una acadèmia de reforç ja és massa tard. Però tot el contrari, ja que revertir aquesta situació no és tan complexa com la gent es pensa, sol es necessita paciència i dedicació.

Nosaltres, podem avançar-nos abans que arribin els mals resultats i observar si el nostre fill necessita aquesta empenta per assolir els seus objectius. Per tant, podem observar els següents senyals:

  • No hi ha cap edat mínima per a fer classes de reforç ja que es poden fer tant si l’alumne estudia Primària, l’ESO, el batxillerat o al grau universitari. Cada cop més gent empra aquest mètode d’estudi pel fet que han vist que és totalment efectiva al llarg dels cicles educatius que han assolit.
  • L’excessiva distracció o l’avorriment a les classes poden ser perquè el nivell de les mateixes no es correspon amb el que els nens necessiten. Això sol passar a classes amb un nombre elevat d’alumnes.

  • La falta de motivació i d’hàbit d’estudi també pot influir als nostres fills, a la llarga, se’ls hi faci bola algunes matèries. Això pot ser perquè en un moment o altre s’han acabat relaxant o veuen que se’ls hi ha complicat una assignatura en qüestió de temps.

  • No saber com preparar-se els exàmens.

  • Que la pressió acadèmica sigui massa i això produeixi que el nostre fill o filla no es pugui adaptar al seu propi ritme.
classes-acadèmia-reforç-repàs-batxillerat

Arribat el moment hem de parlar-ho amb el tutor/a escolar del nen i valorar si és més convenient un professor/a particular, o bé una acadèmia.

Finalment, si la recomanació és anar a una acadèmia de repàs aquí podeu trobar la informació necessària dels cursos i classes que des dels centres Activatic oferim. Fes click aquí!

A continuació podeu veure diferents estudis que analitzen el progrés que tenen els nens quan fan reforç, podeu veure el següent estudi fet per la fundació Pere Tarrés.

Aquest lloc web fa servir Cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies