Quan un veu el seu fill estudiar durant hores i després rep el butlletí escolar amb notes baixes, la frustració i la confusió solen aparèixer. És temptador pensar que el problema és simplement que hauria d’estudiar més, però sovint el veritable moll és com s’organitza aquest temps d’estudi i en la qualitat de les estratègies usades. Aprofundirem junts per trobar respostes.
Quantitat vs. qualitat de lestudi
De vegades creiem que estar molta estona amb els llibres oberts equival a estudiar bé, però la qualitat del temps invertit importa més que la quantitat. És possible que el teu fill passi hores davant dels apunts, però si es distreu o repeteix el material de forma passiva –sense comprendre ni practicar– el resultat sol ser decebedor. La memorització repetitiva sense anàlisis ni exemples pràctics genera una il·lusió de domini que, en arribar l “examen, s” ensorra.
L “aprenentatge efectiu implica alternar tècniques: subratllar idees clau, crear esquemes, fer exercicis o explicar la matèria en veu alta. Canviar la manera d” estudiar pot marcar la diferència entre veure informació i realment comprendre-la.
Us recomanem llegir: Troba el teu mètode d “estudi perfecte: La metodologia única que s” adapta a tu
El rol del temps i lorganització
Moltes vegades els estudiants no planifiquen bé el seu temps i ho deixen tot per a l “últim moment, cosa que provoca ansietat i redueix la capacitat de retenir informació. Encara que sembli que estudien, l” esforç està en realitat mal distribuït i no s “aprofita el potencial real. Un mal hàbit típic és subestimar la feina abans d” una prova i després sobrecarregar-se.
Una bona gestió del temps implica:
- Dividir els continguts en petites parts
- Programar sessions de repàs freqüent
- Alternar matèries en funció de la dificultat i el cansament
- Reservar moments de descans curts per no saturar-se
Establir rutines i deixar espais per a preguntes o revisió ajuda a construir una base sòlida per a laprenentatge.
A Activatic, ajudem a cada estudiant a tenir una millor organització, amb un mètode propi. Contacta’ns per a més informació .
El mètode destudi és ladequat?
No tots aprenem igual, i aquí hi ha un dels grans secrets: potser el teu fill necessita diferents maneres d “acostar-se al coneixement. N” hi ha que aprenen millor amb imatges, d “altres necessiten fer resums, mapes conceptuals, enregistraments d” àudio o fins i tot conversar sobre el tema. Si el mètode tradicional no funciona, experimentar amb alternatives pot obrir noves portes.
Observar quina tècnica resulta més entretinguda o menys estressant per al teu fill pot donar-li més seguretat i motivació. Això sí, requereix una mica d’assaig i error, però el procés és enriquidor i desenvolupa autoconfiança i responsabilitat.
En definitiva, si les notes no reflecteixen l “esforç, és hora d” analitzar què passa darrere de les hores d “estudi. Amb petits canvis en la forma d” organitzar-se, gestionar el temps i buscar el mètode més adequat, el rendiment acadèmic pot millorar notablement… i la motivació també!
Si t’ha agradat aquest article, comparteix-ho amb altres persones i no oblidis seguir-nos a Instagram i Facebook , així com revisar els nostres serveis de reforç escolar i ensenyament d’idiomes a activatic.es